7637-3054-ico-wu.jpg

Dieta na potencję

close-up-of-a-woman-sitting-away-from-a-man-on-a-bed-and-thinking-939932-1728x800_c

Ważnym czynnikiem wpływającym na potencję jest prawidłowe jedzenie. Dobra może łatwo wpłynąć na nie tylko stan potencji, lecz także płodność. Zwróćmy chociażby uwagę na to, co tracimy w czasie ejakulacji. Jak się okazuje, dochodzi wówczas do dosyć istotnych ubytków selenu. Łatwo go uzupełnić spożywając tuńczyka, wybrane orzechy, cebulę lub nasiona pszenicy. Kolejny bardzo ważny biopierwiastek w naszej diecie to cynk, który odpowiada za przyswajanie testosteronu, ten z kolei jest odpowiedzialny za nasze libido. W chwili spożywania alkoholu czy palenia papierosów spada poziom cynku, ale łatwo go uzupełnić poprzez potrawy strączkowe, niektóre ryby, niektóre mięsa, żółtka jaj lub ostrygi.
Niezwykle ważnym elementem jest także arginina, stanowiąca 80 procent ejakulatu. Arginina powiększa produkcję spermy i wydłuża czas życia plemników. Składnik tadalis ten bierze udział również w czasie chemicznej zmiany w tlenek azotu, dzięki czemu naczynia krwionośne ulegają powiększeniu i ma miejsce lepsza erekcja. Argininę znajdziemy w takich składnikach jak kakao, mięso wołowe, orzechy nerkowca, niektóre ryby, orzechy, ziarna słonecznika czy indyk.
Warto zwrócić także uwagę na witaminy, głównie na witaminę E, która jest określana witaminą płodności. Odnajdziemy ją w warzywach liściastych, jajach, zarodkach pszenicy a także razowym pieczywie. Kolejna witamina to beta-karoten, jaka działa na odpowiednie działanie hormonów. Jeśli pragniemy poprawić jego niedobory skorzystajmy z marchewki, szpinaku, dyni czy batatów.
tekst dostepny na stronie erekcja